Hat ein automatic 4 gang getriebe als letster gang ein overdrive oder nicht????
automatic 4 gang getriebe
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2 Fast 4 U -
4. Juli 2006 um 00:15
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- Offizieller Beitrag
Soviel ich weiß, ja.
Gab es allerdings nur ab Senator/Monza und paßt nicht in unsere Wagen.
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wie zo past er nicht??
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- Offizieller Beitrag
Einerseits soll das Getriebe durch den angehängten Overdrive länger sein, andererseits braucht man für den Overdrive ein Steuergerät.
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Genau, das 4-Gang-Auto-get. hat Eletronik an Bord, also z.B. schaltet es, wenn das Getriebe kalt ist anders als bei warmen Getriebe. Es zieht die Gänge länger, damit es auf Temperatur kommt etc.
Wer braucht sowas in einem Ascona? 3 Gänge sollten doch reichen. Sportlich wird ein Automatic auch mit 4 Gängen nicht. Wie wär's denn noch mit 'ner Servolenkung.
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Das er nicht sportlicher wirt macht nix, mir gehts um die ruhe ins auto und der verbrauch.
Ein servo lenkung währe schön, die pumpe habe ich bereits (von einer 2.2E E Rekord glaub ich), aber ich habe, zeit die Euro eingetreten ist, ein wenig "cash flow" probleme, daar um mus ich sparen vor ich mir was kaufen kan und andere dingen sind wichtiger am auto (der wird restauriert wenn ich zeit und zinn habe)
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- Offizieller Beitrag
Servo??? Wozu??? Die geht doch wunderbar leicht.
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Eben Yogi, nicht wirklich erforderlich bei dem geringen Gewicht. Ginge ja echt was mit verloren. so 'ne Servo im Ascona A ...
Fehlt nur noch ein ohc im Motorraum ... weil ja so modern ...
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- Offizieller Beitrag
Eben, alles unnützer Schnickschnack. Das Automaticgetriebe ist schon schwer genug.
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Zitat
Original von cih-2.4
Eben Yogi, nicht wirklich erforderlich bei dem geringen Gewicht. Ginge ja echt was mit verloren. so 'ne Servo im Ascona A ...Fehlt nur noch ein ohc im Motorraum ... weil ja so modern ...
Bist du mich ant verar***** oder??
ZitatOriginal von cih-2.4
Wie wär's denn noch mit 'ner Servolenkung.Ich frage nur etwas und bekomme so ein antworten, wenn ihr mein das ihr mit ein blöde Hollander zu tun habt, habt ihr am verkehrte tür geklingelt
ist ja zum
und ein 2.2E in eine Ascona ist auch sicher:
ZitatOriginal von cih-2.4
weil ja so modern ...oder hast du noch den stock motor unter die haube cih-2.4?
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I think you got all answers already, and your decision was:
"That's to much for me, I was thinking it might be "plug 'n play" maybe with a little shortening of the driveshaft. "
see:
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Does a 4 speed automatic from GM have an overdrive? and can it be built in a A Ascona without any major rebuilding??
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The Opel four and six-cylinder Monzas, Senators and Omegas (plus the Vauxhalls using the same Opel CIH motors) had a 4-speed overdrive auto from 1986 to 1992 but used a couple of different types. The earlier one was an Aisin-Warner and the later one was a GM trans (TH200 4-R variant specially for Opels I think).
The Aisin-Warner was also used in Isuzu Impulses and Toyotas.
OpelClassicParts in Germany have some new ones for E777.95 at the moment....Opel Classic Parts Center
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Originally Posted by GTJIM
The Opel four and six-cylinder Monzas, Senators and Omegas(plus the Vauxhalls using the same Opel CIH motors) had a 4-speed overdrive auto from 1986 to 1992 but used a couple of different types. The earlier one was an Aisin-Warner and the later one was a GM trans (TH200 4-R variant specially for Opels I think).
The Aisin-Warner was also used in Isuzu Impulses and Toyotas.
OpelClassicParts in Germany have some new ones for E777.95 at the moment....In all the pictures there is a cable do you know what that's for??
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The wires, if you are referring to them as cables, are for the electronically controlled torque converter clutch. If you are wanting to put that into a '70's style Ascona you will be looking at a good deal of modifications (vehicle speed sensor, throttle position sensor, as well as the module). It sure would be sweet though.
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That's to much--------------------------------------------------------------------------------
That's to much for me, I was thinking it might be "plug 'n play" maybe with a little shortening of the driveshaft. (?) So now I can bump that of the desire list. Indeed it would have been nice and fuel economical as well. Well I'll have to look for something els
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Deal!--------------------------------------------------------------------------------
You asked - I found them for you nearby - next door to you in Germany!
Try looking for a used one out of a four-cylinder 2.4L CIH Opel Omega.
You could always fit a 5-speed Getrag manual g/box .... only cost twice as much. I am always amazed when people think "old" cars can be modified "Cheap"
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Originally Posted by GTJIM
You asked - I found them for you nearby - next door to you in Germany!I only asked:
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Originally Posted by 2 Fast 4 U
Does a 4 speed automatic from GM have an overdrive? and can it be built in a A Ascona without any major rebuilding??Quote:
Originally Posted by GTJIM
You could always fit a 5-speed Getrag manual g/box .... only cost twice as much.About the 5 speed Getrag, I had one and gave it to my brother for his 1970 C Rekord, and I got a automatic from him in exchange.
The only thing I want to drive is an automaticQuote:
Originally Posted by GTJIM
Try looking for a used one out of a four-cylinder 2.4L CIH Opel Omega.
I am always amazed when people think "old" cars can be modified "Cheap"Well they can if your in the right place at the right time, and I was, because on a German forum somebody was offering one for 35 Euro he needed space.
And when I said this:
Quote:
Originally Posted by 2 Fast 4 U
That's to much for me, I was thinking it might be "plug 'n play" maybe with a little shortening of the driveshaft.I was referring to the amount of work and not the costs.
Thats why I was asking if it would fit, and now I learn that it has some kind of electronics in it to shift to the 4th gear / overdrive and that I need some temp / speed / and other senders to connect to the automatic:
Quote:
Originally Posted by gtjames
The wires, if you are referring to them as cables, are for the electronically controlled torque converter clutch. If you are wanting to put that into a '70's style Ascona you will be looking at a good deal of modifications (vehicle speed sensor, throttle position sensor, as well as the module). It sure would be sweet though.James
I would like to do it, but there is too much modifying in it for me
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Last edited by tekenaar : 6 Hours Ago at 11:30 PM. Reason: refiring is what you do if engine stalls; to = naar/toe, too = te veel -
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Schade, das ich nix mit Englisch am Hut hab. Ich versteh so gut wie nix.
Aber egal.
@2 Fast 4 U: Immer locker, keiner will Dich hier veräppeln, auch nicht weil Du Holländer bist. Es sind noch andere aus den BeNeLux-Staaten hier.
Zitat...Ich frage nur etwas und bekomme so ein antworten, wenn ihr mein das ihr mit ein blöde Hollander zu tun habt, habt ihr am verkehrte tür geklingelt ist ja zum...
Du hast gefragt, Du hast eine Antwort bekommen.
Aber meistens schweift das Thema irgendwann ab, ist leider nicht zu ändern. Also kein Grund beleidigt zu sein.Wir bemühen uns immer, gestellte Fragen kompetent zu beantworten. Was jeder einzelne daraus macht ist eine andere Sache und wer sich was aus welchen Gründen zusammenbaut ist bestimmt nicht abhängig von Meinungen anderer.
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75er: Danke!
[SIZE=7]Erkönnte ja noch im Commo-B Forum fragen gehen ...[/SIZE]
Fragt sich, wer hier wen ... naja: PEACEPIPE!!!
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Zitat
Original von 75er
I think you got all answers already, and your decision was:"That's to much for me, I was thinking it might be "plug 'n play" maybe with a little shortening of the driveshaft. "
So what, I shoped around for answers in more than one forum, it isn't forbidden to do that, btw the more people are asked the better you can make a judgement on a subject, but the answer to my question, why a 4 gear automatic,why not a power stearing and the respons to that doesn't fit my vision of helping somebody, this is making fun of someone asking a question to improve, in his or her opinion, there car.
maybe it's a need for that person.ZitatZitatOriginal von Yogi
keiner will Dich hier veräppeln[SIZE=7]Ja, ja.[/SIZE]
Ich weiß spass muss sein aber nicht auf ein serieusen frage.
ZitatOriginal von cih-2.4
Fragt sich, wer hier wen ... naja: PEACEPIPE!!!Weiß nicht muss mir nog überlegen
ach ja wenn schön denn schön, zand er over
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ZitatJa, ja.
Ich weiß spass muss sein aber nicht auf ein serieusen frage.
Zitatvon Yogi
Einerseits soll das Getriebe durch den angehängten Overdrive länger sein, andererseits braucht man für den Overdrive ein Steuergerät.Zitatvon CIH-2,4
Genau, das 4-Gang-Auto-get. hat Eletronik an Bord, also z.B. schaltet es, wenn das Getriebe kalt ist anders als bei warmen Getriebe. Es zieht die Gänge länger, damit es auf Temperatur kommt etc.Du siehst, es ist alles korrekt beantwortet worden, ganz ohne Spaß dabei.